Alla inlägg under februari 2009

Av sara - 27 februari 2009 22:49

ojoj va ha hänt.?????????????


jag har jobbat å jobbat...

å så ha ja hunnit med att vara as dålig..efter ett litet party på onsdag kväll..

kvällen va då trevlig..men torsdag var mindre trevlig...

kräktes hela förmiddagen och in på efter middagen..

tack Dennis och Tobias  för att ni fans där för mig  när jag måsta springa i väg och kräkas....

och 1000000000000000     tack Helena som tog kvällen åt mig så jag kunde åka hem till min älskade dotter och hennes far...

 nu måste jag gå och sova   ska jobba i möra  sen på 30 års kalas..

skänker en tanke till en speciell vän som är super go,,,du fixar det här oxå ska du se...............


Av sara - 23 februari 2009 21:29

jaha efter att ha sovit  as dåligt på soffan hos mamma så va dagen vart rätt ok ändå...

lite segt på jobbet bara...

kom hem ganska hyfsat i sftermiddag...lagade mat och öppnade en flaska vin sen vart det en cider å nu ska jag ta och gå ut med smilla som inte mår så bra...

hon äter ju inget men fick i henne lite mat nu i kväll...

jaha moster netan far på efter längtad semster i kväll bli borta en vecka  så nu vet  ni att ni hittar mej på kiosken resten av veckan..

jobb jobb jobb.....börjar gruva mig för onsdag natt då jag ska sova utan Alva...men det ska nog gå bra  ja måste ju lära mig att sova utan henne i bland  så man kan unna sig en ledig natt i alla fall...

nu vill smilla gå ut...sen ska jah krypa i säng ska upp tidigt...

go natt



Av sara - 22 februari 2009 10:49

jaha i dag må man som man förtjänar...

vart 1½ vin flaska i går....som ja drack...

så i dag är jag rätt seg..ha ont i huvudet..

ska ta och klä på Alva ytterkläderna och ta en promenad  så ja bli pigg...

ja måste ju ta reda på tvätt högen som blockerar ingången till tvättstugan oxå idag....blä....tänk om man hade en sambo som kunde tvätta nån gång..

men ja få väl skylla mig själv...är ju alltid jag som städar tvättar lagar mat..jag ha ju aldrig satt dom kraven att vi ska hjälpas åt med sånna saker..

jag ha ju alltid fått höra under min uppväxt att det är kvinnans lott i livet att göra dessa sysslor....



Av sara - 21 februari 2009 10:10

såg ut att bli en fin dag i dag..men solen har försvunnit,,kanske bara förstunden...vem vet...

jaha klockan ringde 6.30 i morse,,har sovit lite bättre i natt i allafall  men inte riktigt bra...är så mycke som snurrar i huvudet just nu..

min chef ska ha semster,,så jag har målat upp en hemsk vecka i mitt huvud nu..

men det ska nog gå bra,,vet ju att ja ha mina älskade ängla hjälp redor som kan hoppa in om det skulle krisa..

jag kan ju inte vara här dyngnet runt fast jag skulle vilja...det för på den goda tiden...

det går faktiskt bra att jobba,,bättre än jag trodde att det skulle göra...men det är ju olika dagar.....

hellst av allt skulle jag villja vara hemma med Alva ett tag till....


nä nu är det nog dax att göra lite nytta här..

kan ju inte bara sitta här och drömma mig bort heller...

ska fortsätta nynna på låten som inte kan försvinna från hjärnan..

ha en bra dag alla


skänker en härlig tanke till till moster maggan som har landat i Thailand nu.

inte alls avendsjuk på er

Av sara - 20 februari 2009 12:39

jaha  så är allt upp och ner ut och in....

men ja och min sambo hade ett bra och givande samtal i går..

ja behöver lite tid för mig själv..

en kväll eller dag i veckan som jag bara kan ägna åt mig själv..

så jag ser fram emot som bara den när vi brudar ska ut på krogen om 2 veckor,,ska bli så super kul..kan inte komma ihåg när jag va ut sisst...


nu är jag på jobbet  ha blivit mycke jobba i veckan..

måndag  någr atimmar på tisdagen  onsdag torsdag fredag och så ska ja jobba i möra oxå,,,,,

mmmmmm längtar te ja få lön...

då ska jag unna mig nå underbart i alla fall...


Av sara - 18 februari 2009 08:53

onsdag igen...

är så trött på onsdagar,,är rätt seg dag det..

men det är ju lill lördag så jag tro jag ska ta och gå in på systemet i eftermiddag och  köpa en vin dunk sen ska jag sitta och stirra på den tills jag druckit upp den...det låter alla tiders bra det...

men gu vilken ångest jag kommer att ha i morgon då,,när Alva vaknar vid åtta och jag har världens huvud värk....inte bra så jag får ta det en annan kväll i stället.....

Alva sov i sin säng ända till kvart över fem i morse,,då ville hon ha välling,,en glad och pigg mamma studsade upp och in till köket vispade ihop välling och kröp ner i sängen igen,,men inte kunde jag sova en halv timme till...när Alva somnade om smög jag mig upp och tog en duscha..

ja förstår inte att det är så skönt att duscha på morronen.

sen ut med vovve,gjorde eld och hämtade tidningen..

jag glömde ju sätta in pengarna i går kväll så jag fick ta en promenad ner till banken i morse och lämna pengarna..

sen tog jag bussen upp till jobbet..vart över en timme tidigare än vanligt..


nu sitter jag och väntar på bättre tider,,öppnar ju inte förns kl tio...

så jag måste väl hittta på nån nytta att göra så jag få tiden att gå..

jag går och nynnar på en låt som jag inte kan få ur hjärnan...tro den kommer göra mig galen snart,,mer än jag redan är:)

så låt de sista ljuva åren bli de bästa i vårt liv..

den bara sitter där och kan inte försvinna...


så länge man älskar finns det hopp.......


ha en bra dag

Av sara - 17 februari 2009 21:47

jaha så var det tisdag..

min lediga dag.men jag har ingen lust att vara hemma...allt är så tråkigt just nu..jag är nog i en sån där period som jag brukar vara i ibland..ingen lust med något,,vill bara lägga mig ner och inte vakna i gen..men det är inte lösningen på perioden..fast man önskar...


är lite besviken på vänner,,som viskar å tisslar å tasslar om saker dom inte har en anning om..saker som dom inte har att göra med..men som dom tro dom vet,svaret på...

JA jag har ett märke på halsen som ser ut som ett sugmärke..men ack så fel ni har,,det är INTE ett sugmärke...

är så trött på allt skit snack...så sluta....trodde ni var bättre än så här..att bara spekulera....

Av sara - 16 februari 2009 22:19

jaha så har det gått flera dagar utan nån riktig uppdatering vad som hänt....

i lördags morse körde jag tidningen,,huua huuaa  inte normal att kliva upp 02.40......för att sedan sätta sig i en bil och köra en massa mil...

sen kom jag hem och hade en dotter som vägrade sova middag inne..

så det vart att ta en lång promenad i det underbara vinter vädret..

sen kom erik och sylvia och lilla jennifer..

när dom åkte så ville Alva sova en stund i gen så då tog vi en promenad igen,..gu va jag älskar mina promenader..

känner att ja bli galen om ja inte få dom varje dag...


i söndags så vart det promenad igen..

sen åkte vi till hassela..

var på björken och käkade med micke..

sen var jag på ridklubbens årsmöte..

sen åkte ja till en kompis och hälsade på..

sen låg jag vaken och funderade på vart det gångna året tagit vägen..

tycker det var nyss lilla Alva kom till världen..

har kollat på kort och drömt tillbaka på tiden på bb som var den lyckligaste dagarna i mitt liv..


älskade Alva vad du har förändrat mitt liv,

det är jag glad för,

men det kanske är dax för mig att ändra på mitt liv,

så många frågor utan svar,så många funderingar,

så många vakna, grubblandes nätter,

så mycket trodde jag aldrig att jag kunde älska någon,

jag älskar dig Alva,du är mitt allt du är min älskade dotter

//mamma






Presentation

Omröstning

vad tycker ni bäst om,,sommar eller vinter??
 sommar
 vinter
 båda delarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards