Alla inlägg under augusti 2008

Av sara - 31 augusti 2008 20:56

var en underbar höstdag idag..

solen värmde gott på kindbenen i dag när jag och alva tog en promenad..

vi var till alvas kusiner en sväng och hälsade på....

sen ha vi inte gjort så mycket..mamma/mormor kom så vi åt kräfter..

nä ja måste nog gö ett ryck å ta tag i saker å ting innan det spårar ut  totalt:) bli så jobbigt å styra upp å ta reda på sen annars....lika bar å ta tjuren vid hornen på en gång...å då kan ja ju inte sitta här och lojda mej hela kvällen ju....men rätt skönt å sitta här å slänga iväg ett antal timmar....

jo så funderar jag på att klippa mej...saknar ju min frisyr så himmla mycket,,men men rätt skönt å ha den ja har nu oxå..men ja trivs bättre i den gammla frisyren...

nu ska ja gå å gö lite nytta..

god natt

Av sara - 30 augusti 2008 21:47

God dagens på er alla...........

kan tänka mej att det är jätte fint längst kusten nu i kväll är lyskväll..å här sitter jag,ensam............

brukar vara ute i stugan hos daniels föräldrar annars,,men i år vart det inte så...lugnast å vara hemma.

i dag ha det inte hänt så mycket.

ja va te Gnarp på säcken mä bitta å jänterna(jennifer och matilda)

viktoria va mä en kompis och isabelle är på läger i helgen..

det är mina små systrar....

jag köpte en jätte fin jacka te Alva som hon kan ha nu i höst...och en body å en mössa...

sen stannade bitta å jänterna en stund å fikade...men som vanligt senaste veckorna dåligt mä fikabröd...ska gö ett ryck å baka te veckan...om vi hinner..

på måndag ska vi på kalas vickis fyller 11år..på tisdag börjar kyrkis, oh shit kl tio...hm vi som brukar mysa då ja å alva...på onsdag ska vi te sundsvall mä gammelmormor...på torsdag kanske vi hinner baka....å sen ä det juh helg....å markna`n i "glada hudik"...

sen tog vi en härlig sov stund...sen gjorde vi middag...

å så gjorde jag en smörgåstårta te joppe,,,han fyller år..å så älskar han mina smörgåstårtor...snäll som ja ä så gjorde jag en...sen tog ja alva å smilla en promenad,,,skönt värre....höjd punkten på dagarna,,å ta en promenad..om det inte regnar då,...sen kom helena å linnea på besök en sväng...så då skjutsade dom daniel å joppe te sörfjärden på pubafton...su nu sitter jag här ensam....alva sover,,smilla sover hon oxå.....bara ja, datorn å en vän på msn som ä vaken...

å ont i magen som fan ha ja...jo du linda du skulle ha vart här å satt stopp,,ja ha smällt i mej en 200gram chokladkaka själv......ångest som fan...bli en gööööööööööööööööör lång promenad i möra...å inge sötsaker på flera veckor....eller flera dagar...måste juh köpa en langos om ja fa in på markna`n...

ha nog inte så mycket mera å skriva för i dag/kväll nuh...

hoppas att mamma kommer i möra så vi kan äta kräfter....smask,....

god natt





Av sara - 29 augusti 2008 14:13

fredag äntligen.............

fast jag har  ju helg hela veckan...

så mysigt å lyxigt ha ja å alva det varje dag....

vi tog en promenad med vilda smilla i dag..passade på medans solen lyste..nu ä det molnigt å trist i gen...

så är sitter jag...alva sover..hon har sovit så himmla dåligt senaste dagarna,,,hon ha inte vart nå pigg heller,lite snuvig å lite feber en kväll...

men börjar hon krya på sig...

sen ha vi inte gjort så mycket mera i dag...ska gö ett ryck å dammsuga innan daniel kommer hem...fast i gentligen så skulle han kunna dammsuga nån gång i bland oxå:)..va ett tag sen han gjorde det nu...

jaha så ha daniel lagat bilen...jippi...så nu kan ja fa te sundsvall på onsadg..å unna mej ett par nya jeans..och kanske ett par nya skor..

försäkringskassan hade gjort fel på min utbetalning så ja få mera pengar på tisadag...men då kan ja inte åka för då börjar kyrkis...

ja å alva brukar gå på det,,så vi få träffa lite andra mammor och barn...rätt roligt å trevligt är det...

sen ha vi inte gjort så mycket mera i kväll..

mamma/mormor va  hit en sväng..å så kommer hon i möra oxå...

så jag kan göra en smörgås tårta te min vän JOPPE....:) som fyller gubbe(hahahah)  lite måste ja retas mä han...

alva somnade halv åtta i kväll...

höres i möra




Av sara - 28 augusti 2008 14:04

hej så va det torsdag...

å gu vilken rolig dag det gar vart i dag,,,har hjälpt linda på björken i dag...var skit kul å jobba lite...

linda satte mej i arbete nästa på en gång jag kom...

jag gjorde sallader och tärnade potatis å diskade lite å hjälpte henne med lite av varje...

ä inte så lätt å komma in i ett kök man aldrig vart i,men det gick bra..

fast jag kände mej lite tjatig som frågade vart saker å ting va helatiden....men linda hade överseende med det...

tiden gick så fort....vipps så va klockan ett...

men det va lite jobbigt å vara ifrån alva 5 timmar..men det gick bra..

alva hade vart jätte snäll mä gammelmomma...

dom hade käkat gröt å vart på promenade..

när ka hämtade alva sken hon upp som en sol å log,,det ä mammas jänta det..

hoppas dom behöver mera hjälp fram över...fö ja ä inte omöjlig å hoppa in..

va rätt skönt å gö nå annat ett tag..

hadet bra alla tack linda för i dag..............


Av sara - 27 augusti 2008 21:32

vilken skit dag,ha vart pissväder hela dagen...

så vi ha haft jätte tråkigt..så vi åkte te hassela en stund..

vi va te björken å käkade lunch,med mamma och linda..

sen så frågade linda om jag ville hjälpa henne i imöra så det ska ja göra..

alva ska vara med gammelmormor några timmar på möran..medans jag hjälper linda på björken...ska bli kul å jobba med dej linda igen va ju längesedan.....

sen var vi till bitta och moffan en sväng.

alva myste lite med moster matilda...(matilda är 1 år)..

sen åkte vi hem...alva har badat det ÄLSKAR hon..nu är klockan 22.45 och hon vägrar sova har försökt lägga henne flera gånger men hon bara vaknar när jag ska smyga från sängen...så nu sitter hon och kollar på tv med pappa sin....så jag kan blogga mina vänner,,,vilken mamma,,,fy skämms.......

nä nu ska jag nog ta å lägga mej också jag ska ju som sagt hjälpa lind kl åtta i möra.så ja lär ju kliva upp sex,,halv sju......*suck* saknar inte att kliva upp den tiden...å  iväg te jobbet...men jobba saknar jag men kanske inte så tidigt...inte än............

go natt




Av sara - 26 augusti 2008 10:14

Av sara - 25 augusti 2008 22:10

hejhopp........

solen ha lyst i dag..och värmt min frusna kropp..

vi vaknade vid halv nio,åt frukost å trixade på lite..

sen tog vi en promis ner på byn,först va vi te daniel på hans jobb å hälsade på.sen vart ja ståendes å prata med en bekant som oxå fått barn.

sen vart ja ståendes å kollade och pratade med daniels mormor och morfar när dom spelade boule...sen va vi in på ica och handlade lite..där jobbar min svägerska så det vart att prata lite där oxå..måste ta en promenad te dom nån kväll å hälsa på...

sen spänstade vi hemmåt med en kasse mat och en flaska loka va lite varmt i solen...

väl hemma så gjorde ja lite lunsc..alva åt en halv burk slottspure och lite mango/banan.sen somnade hon gott i mammas säng där hon alltid sover som godast..sen när detva dax att gå i säng vid halv åtta va hon jätte övertrött å svårt å slappna av,  så efter mycke om och men somande hon då var klockan närmare tio...nu sover hon gott

och det önskar ja också att ja gjorde...

är en hel del som  snurrat runt i mitt huvud i dag,ha grubblat å grubblat men inte kommit fram te nån lösning..

god natt sov gott

Av sara - 24 augusti 2008 21:33

hej alla glada läsare..........

nu ha ja inte hunnit blogga på flera dar..

Vi har haft besök av min 3männing och hennes dotter...

dom kom i torsdags och åkte hem i dag,söndag..

gu vad tomt det vart,,,saknar dom redan.....

i torsdags var även sara och klara hit en sväng,gu vad klara har växt..om en månad är alva lika stor som henne..är precis på priken 1 månad mellan klara och alva....

lilla emilia är 2 veckor yngre än alva,,och mycket lättare oxå...

på torsdagen gjorde vi inte så mycket..tog en promenad och satt å pratade lite..på fredagen var vi till hassela å käkade lunch på mammas jobb...sen var vi ut på byn en sväng var kräftfiske i byn..men ja tro det va dåligt med kräfter..i lördags tog vi en promenad ner på byn och spelade lite trav..sen hamnade vi på fotboll,,hassela mot bergsjö.

vilken besvikelse hassela förlorade,jag och alva som  hejade på vårt älskade hassela..

sen grillade vi.

 bebisarna to en powernapp på en halvtimme tro jag.

i dag söndag så åke dom hem.så nu saknar vi dom,det vart tomt..

vi hoppas dom hade det bra ,å att dom kommer upp nå mera..

vi ska åka ner i slutet på september tro ja det blir..om det ä okay för dom

nä nu ska ja ta å krypa i säng..

alva sover sen en timme tabaka..

tack för ert trevliga besök veronica och emilia och hoppas att ni hade det bra och att ni kommer igen...

god natt


Presentation

Omröstning

vad tycker ni bäst om,,sommar eller vinter??
 sommar
 vinter
 båda delarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards